Profilarbete, E-handel och Magazine för Care of Carl

2010 grundade Henning Källqvist en ny nätbutik. Care of Carl skulle erbjuda män, oavsett ort, möjligheten att köpa de kläder som grundarna själva saknat via nätet – och det goda mottagandet lät inte vänta på sig. Med utmärkelser som 2016 års Digitala Gasell ställs krav och Care of Carl välkomnar dem.
2017 fick vi uppdraget att förädla varumärkets profil och ta fram formen för en ny e-handel. Med nya betalsätt som Swish, Paypal och Amex och en ständigt förbättrad filtrering av produkterna fortsätter man att ligga helt i linje med den moderna kundens behov. Resultatet har utnämnts till Årets Butik 2017 av tidningen Café och Sveriges bästa e-handel 2018 av tunga digitala branschorganet IDG.
Löpande producerar vi dessutom – i samarbete med ett team på Care of Carl – varumärkets egna tryckta magazine: The Edition. Här bjuder man kvartalsvis befintliga kunder på stor inspiration i form av modereportage, intervjuer och stilleben.