Däckteam

För alla som är på väg.

+ Strategi + Idé + Koncept + Design + Copy + Foto + Retusch

Däckteam har fler än 160 verkstäder över hela Sverige. De hade länge använt sig av den animerade superhjälten Tim och devisen ”Vet vilka däck du behöver” i sin marknadsföring. Vi genomförde ett strategiskt arbete som pekade ut en ny riktning för Däckteam, med en position som utgår från det verkstäderna faktiskt levererar – trygghet i trafiken. Resultatet blev konceptet ”För alla som är på väg” och en uppdaterad visuell identitet som moderniserar varumärket.

Uppdaterad visuell identitet.

Modernisera varumärket med respekt för arvet. Det var ambitionen när vi noga arbetade igenom Däckteams visuella identitet. Vi behöll primärfärgerna gult och blått, men justerade nyanserna och kompletterade med en ytterligare kulör. Vi uppdaterade dessutom typografin och lade till ett nytt grafiskt element som ger en association till däckmönster och rörlighet. Tillsammans skapar det en ännu tydligare identitet i Däckteams kommunikation.

Det är inte bara för dig själv du ska byta däck. Det är för alla.

”För varje bil med rätt däck blir livet i trafiken lite tryggare. Inte bara för dig bakom ratten, utan för alla. Om något händer och du måste bromsa kan det vara hundradelar som är skillnaden mellan nära och för sent. Därför har vi över 160 verkstäder i hela Sverige som hjälper dig med allt som har med däck att göra. Så att alla som är på väg, också kommer fram.”

Vill du veta mer?