Arbesko

Armor for your feet, air for your step.

Idé + Koncept + Design + Copy + Film + 3D

Med 185 år i branschen kan Arbesko det här med skyddsskor. För att nå en yngre målgrupp i samband med lanseringen av den nya A-serien – en kollektion med bekväma lättviktsskor – passade man samtidigt på att också ge varumärket en nystart. Med ett revitaliserat uttryck skapade vi en kampanj med budskapet: ”Armor for your feet, air for your step.” Tillsammans med en moderniserad visuell Arbesko-identitet, där skor och miljöer byggdes helt i 3D, tog vi bland annat fram en ny konceptfilm, sälj- och butiksmaterial samt innehåll för sociala medier.

Hero-bilder helt i 3D.

A-seriens skomodeller är Arbeskos mest innovativa någonsin. För att ta vara på den insikten valde vi att modernisera den visuella identiteten med ett tekniskt manér i 3D. Skomodellerna byggdes upp digitalt från grunden och placerades som hjältar i bildmiljöerna. Genom att arbeta med ljusa, rena miljöer och subtila, grafiska materialval relaterade till industrin skapade vi en luftig, tech-inspirerad känsla som förstärker skornas egenskaper.

Armor for your feet, air for your step.

“Våra ambitioner har aldrig varit högre. Genom vår nya A-serie™ bygger vi vidare på skyddet, komforten och slitstyrkan som alltid kännetecknat Arbesko. Samtidigt introducerar vi ny teknologi som innebär att vi inte bara följer den senaste standarden. Vi sätter en ny.”

Vill du veta mer?