+ UX/UI-design + Webb + Design + Copy + Foto + Film
Allt började när Alfredssons grundare tryckte offset hemma i sin källare på 1950-talet. Idag, över 70 år senare, erbjuder tredje generationen
Alfredsson allt inom tryck och print on demand med global distribution. Modern teknik och stor kapacitet till anpassade uttryck möjliggör helt nya upplevelser inom tryck; något som vi fick i uppdrag att förmedla i en ny visuell identitet och webb.
Vår ambition i arbetet med den visuella identiteten var att lyfta och
modernisera varumärkets grafiska uttryck. Resultatet är en namnsymbol, där vi samlar Alfredssons många bokstäver och symboliska inslag av erbjudandet. Samma logosymbol kan dessutom användas som grafiskt element.
Primärtypsnittet är GT Walsheim, som kompletteras med det mjukare
NewParis KingSize för analogt material. När det kommer till färgerna
använder vi primärt mörkblå, beige och röd som sätter stark prägel på allt kommunikationsmaterial, i kombination med bild- och filmmaterial
producerat av R3 Studio.
Som besökare ska du hitta rätt – snabbt. Sidans struktur är lättnavigerad, samlar vad besökaren vill (och behöver) veta och uppmanar till kontakt. Alfredssons sätter nämligen stort värde vid det personliga i varje relation och ser gärna att en direkt dialog kommer igång omgående.